دنيا
درهم و برهم
 
 
یک شنبه 22 آبان 1390برچسب:غذاها, :: 15:42 ::  نويسنده : m
 
مواد لازم:
رشته آماده شده مخصوص آش=750 گرم
سبزی آش=2 کیلو
(تره-جعفری-اسفناج-شبت-گشنیز)
نخود و لوبیا و عدس مجموعا به تساوی=750 گرم
پیاز سرخ کرده=4 تا 5 قاشق سوپخوری
کشک سائیده غلیظ=4 تا 5 لیوان
نمک و فلفل=به مقدار کافی
طرز تهیه:
حبوبات را که قبلا خیس کرده ایم با پیاز سرخ کرده(که ممکن است کمی زردچوبه به آن زده باشیم)می گذاریم کاملا بپزد بعد سبزی را تمیز و خرد می کنیم و داخل حبوبات پخته شده می ریزیم و می گذاریم سبزی ها بپزند،دو قاشق سوپخوری آرد را در کمی آب سرد حل می کنیم داخل آش می ریزیم و مرتبا بهم می زنیم رشته را در آش می ریزیم و می گذاریم آهسته بپزد ولی رشته نباید خرد شود،بعد آش را از روی آتش بر میداریم و با کشک مخلوط می کنیم در سوپخوری می کشیم و روی آنرا با کمی کشک ساده و پیاز سرخ کرده و نعناع داغ تزئین می کنیم


یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:غذاها, :: 11:52 ::  نويسنده : m

 

 

مواد لازم

گوشت چرخ كرده 300 گرم
فلفل دلمه اي 1 عدد
پياز خرد شده 1 عدد
روغن 2 قاشق غذاخوري
رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري
آويشن 1 قاشق مربا خوري
پنير پيتزا 500 گرم
نمك و فلفل به ميزان لازم
كره 50 گرم
آرد 2 قاشق غذا خوري
شير سرد 3 پيمانه
خامه 50 گرم در صورت دلخواه
سس سفيد رقيق 3 پيمانه
ورق لازانيا 6 تا 8 ورق
قارچ اسلايس شده 200 گرم

 

طرز تهيه :

پياز خرد شده را با روغن سرخ كنيد و بعد گوشت را اضافه كنيد و سرخ كنيد و بعد قارچ و فلفل دلمه اي را اضافه كنيد و كمي تفت دهيد . 2 قاشق رب را اضافه كنيد و بعد هم نمك و فلفل و آويش را اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا قبل از اينكه غليظ شود از روي حرارت برداريد و اگر دوست داشتيد خامه را در اين مرحله اضافه كنيد . ورق لازانيا را به مدت 10 ثانيه داخل آب جوش قرار دهيد بعد آب جوش قابلمه را خالي كنيد و آب سرد روي لازانيا ها بريزيد و بعد استفاده كنيد . كف پيركس را خوب چرب كنيد و كمي سس سفيد بريزيد بعد ورق لازانيا را بگذاريد و سس سفيد و كمي پنير پيتزا و بعد مايه گوشت را روي آن ريخته سس سفيد و پنير پيتزا و بعد ورق لازانيا قرار داده وسس سفيد و بعد پنير فراوان روي آن بريزيد.پيركس آماده را در فر با حرارت 200 درجه سانتي گراد به مدت يك ساعت قرار دهيد.



یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:دسر, :: 11:49 ::  نويسنده : m

 

مواد لازم

مربای پوست پرتقال 125 گرم

 آّب پرتقال 2 قاشق چاي خوري

 شکلات سیاه آب شده 150 گرم

 کیک شکلاتی خرد شده   150 گرم

 پودر کاکائو به میزان لازم برای تزئین

 

طرز تهيه:

مربای پوست پرتقال و آب پرتقال رابا هم مخلوط کنید شکلات آب شده و کیک خرد شده را با هم مخلوط کرده با مواد قبلی ترکیب کنید و در یخچال بگذارید تا فرم بگیرد سپس از مواد به انداره یک قاشق چایخوری برداشته و در دست گرد کنید داخل سینی بچینید مجدداً در یخچال به مدت تقریباً 4 ساعت قرار دهید و قبل از وصل کردن خلال چوبی در پودر کاکائو بغلطانید.



یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:شيريني ها, :: 11:44 ::  نويسنده : m

مواد لازم

كرم پاتيسير: 5/1 ليوان
كيك اسفنجي: 2 عدد تخم مرغي - 4 عدد كاكائويي
خلال پسته: به مقدار لازم
 شكلات رنده شده: 3 قاشق غذاخوري
ميوه هاي تزئيني: به مقدار لازم

مواد لازم براي تهيه كرم پاتيسير:

آرد :2 قاشق غذاخوري
زرده تخم مرغ :2عدد
وانيل شكري: به ميزان لازم
شير: 1 ليوان
شكر: 4 قاشق غذاخوري


 

طرز تهيه:

ابتدا كيك ها را به صورت 3 نوار گرد برش مي دهيم از يزرگ تا كوچك . سپس نوارها را يكي در ميان داخل هم قرار مي دهيم تا يكي سفيد و يكي قهوه اي باشد و بين هر طبقه پاتيسير مي ماليم سپس رديف دوم را بر عكس رديف اول از نظر رنگها قرار مي دهيم و تا بالاي طبقه چهارم اين كار را تكرار مي كنيم وقتي همه طبقه ها روي هم قرار گرفته لايه آخر را كرم نمي ماليم بلكه با خامه فرم گرفته اطرافش را تزئين كرده وسط كيك را با شكلات رنده شده به شكل ستاره در مي آوريم و با ميوه تزئيني و خلال پسته تزئين مي كنيم. براي تهيه كرم پاتيسير شير و آرد و شكر را با هم خوب مخلوط كرده روي حرارت قرار مي دهيم تا غليظ شوند سپس زرده ها را با وانيل جداگانه هم مي زنيم تا تغيير رنگ دهند به كرم اضافه كرده و به مدت 1 دقيقه روي حرارت قرار مي دهيم تا غليظ تر شود سپس آن را سرد كرده و استفاده مي كنيم .



شنبه 5 شهريور 1390برچسب:دسر, :: 12:4 ::  نويسنده : m

 

 

حلوا خرما

 

مواد لازم برای تهیه حلوا خرما

 

خرما  ۵۰۰ گرم   .   آرد  ۲۵۰ گرم   .   روغن  ۲۰۰ گرم

پودر پسته ، پودر نارگیل و مغز گردو خرد شده  ۲ قاشق غذاخوری

دارچین  ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه : ابتدا آرد را الک کرده و با روغن در ظرف نچسب میریزیم و روی حرارت قرار میدهیم تا رنگ آرد کمی قهوه ای شود اما خیلی دقت کنید که آرد نسوزد.

سپس خرماهای هسته گرفته شده را له کنید و سپس به آرد اضافه نمایید ، مواد را زیر و رو کنید تا خرما نرم شود ، دارچین را نیز اضافه کنید ، سپس شعله را ملایم نموده و همچنان حلوا را هم بزنید تا کاملاً مخلوط و خمیری شود.

گردوی خرد شده را نیز به خمیر اضافه کنید ، حلوای داغ را در سینی فر به ضخامت یک سانتیمتر پهن کنید و روی آن را صاف نمایید و پس از آن که سرد شد به شکل دلخواه دراورده و روی آن پودر پسته و نارگیل بپاشید و در خارج از یخچال نگهداری کنید.

 

 

 

 

 



چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:دستمال سفره, :: 20:4 ::  نويسنده : m



چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:دستمال سفره, :: 20:4 ::  نويسنده : m



چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:دستمال سفره, :: 20:2 ::  نويسنده : m



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:مربا , :: 19:36 ::  نويسنده : m

 

 

مربای خیار

خیار 500 گرم
شکر 500 گرم
آب 2/1 و 1 پیمانه
گلاب 4/1 پیمانه
هل چند دانه
جوهر لیمو 2/1 قاشق چایخوری
آب آهک به مقدار لازم


 

 

چگونگی تهیه

خیارها را بشویید به دلخواه حلقه کنید یا قالب بزنید به مدت 5 ساعت در آب آهک بگذارید سپس از آب آهک در آورید در آب شیرین بگذارید هر نیم ساعت یکبار آب آنرا عوض کنید به مدت 3 تا 4 ساعت بماند شکر و آب و هل را با هم مخلوط کنید گلاب را بریزید روی حرارت بگذارید تا قوام بیاید جوهر لیمو را اضافه کنید خیارها را بریزید چند جوش که زد حرارت را خاموش کنید.



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:غذا, :: 19:35 ::  نويسنده : m
 

تارت سیب زمینی

مواد لازم:

سیب زمینی پخته شده.....................2عدد

پیاز..........................................1عدد

تخم مرغ.....................................2عدد

نمک،فلفل،آویشن،جعفری خرد شده.....کمی

پنیر صبحانه...............................نصف بسته

سوسیس حلقه شده.......................کمی

 

همه ی مواد را به جز سوسیس های حلقه شده را با هم مخلوط کرده و کف قالب های یک نفره را با کمی روغن چرب کرده و بعد کف آنها را با سوسیس می پوشانیم و از مایع روی آن می ریزیم.و در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کرده ایم قرار می دهیم تا روی آنها طلایی شود.......نوش جان

 



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:34 ::  نويسنده : m

 

پیراشکی کرمدار

 

مواد لازم

آب ولرم 2 پیمانه
شکر 2/1 پیمانه
پودر خمیر مایه 2/1 قاشق چایخوری
نمک 4/1 قاشق چایخوری
روغن مایع 3/1 پیمانه
آرد 4 تا 5 پیمانه
کرم پاتی سیر 1 تا 2 پیمانه (طرز تهیه این کرم روی سایت هست)
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم

 

 

چگونگی تهیه

2/1 پیمانه از آب را با 1 قاشق شکر و مایه خمیر مخلوط کرده و 10 دقیقه استراحت دهید. در ظرف دیگری بقیه آب، نمک، شکر و روغن را با هم مخلوط کرده و مایه خمیر عمل آمده را اضافه کنید، آرد را کم کم بیافزایید تا خمیر نرمی به دست آورید. خمیر را خوب ورز داده و در محیط نسبتا" گرمی به مدت 40 تا 50 دقیقه استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود.
خمیر را با وردنه به ضخامت 1 سانتی متر باز کرده و با کاتر دایره برش بزنید و خمیرها را در سینی پر از آرد استراحت دهید تا حجم خمیر مجددا" اضافه شود. (حدود نیم ساعت)
روغن را داغ کرده پیراشکی ها را سرخ کنید به طوریکه در روغن غوطه ور شود بعد از سرد شدن آنها را از پهلو برش داده و کرم را داخل آن قرار دهید. پیراشکی آماده خوردن است



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:33 ::  نويسنده : m

 

 

اکلر (نان خامه ای)

 

مواد لازم

کره 100 گرم
آب 400 میلی لیتر
آرد 250 گرم
تخم مرغ 7 عدد
بیکینگ پودر 4/1 قاشق چایخوری
وانیل 8/1 قاشق چایخوری

 

 

چگونگی تهیه

آب و کره را در ظرفی ریخته روی حرارت قرار دهید تا کره در آب حل شود بعد آرد را ریخته با قاشق مرتب هم بزنید تا خمیر شود. بعد از ظرف خارج کرده کنار بگذارید تا سرد شود کمی با همزن بزنید و بعد تخم مرغها را دانه دانه به خمیر اضافه کرده، خوب بزنید. دقت داشته باشید تا تخم مرغ اولی خوب جذب خمیر نشده باشد. تخم مرغها بعدی را اضافه نکنید. بعد از اینکه همه تخم مرغها را به خمیر اضافه کردید وانیل و بیکینگ پودر را نیز داخل خمیر ریخته و آن را در قیف پارچه ای با ماسوره کنگرهدار بریزید و در سینی با فاصله بصورت گل های کوچکی و یا یک جا در قالب گرد میان خالی بریزید و در فری که قبلا" 400 درجه فارنهایت گرم کرده اید بپزید. نان ها باید کاملا" پف کرده بالا آمده و طلایی شود. بعد از سرد شدن بغل نانها را چاک داده و با انواع کرم پر کنید. حدود نیم ساعت باید در فر بماند.



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:32 ::  نويسنده : m
 

لوز بادام سفید

 

مواد لازم

پودر بادام سفید 750 گرم
شکر 850 گرم
سفیده تخم مرغ 4 عدد
عرق بیدمشک 2/1 پیمانه
آب 1 پیمانه
پودر پسته برای تزیین 50 گرم

 

 

چگونگی تهیه

شکر، آب و عرق بیدمشک را با هم مخلوط می کنیم و با حرارت بسیار ملایم می جوشانیم تا قوام بیاید. سپس مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس طبق دستور لوز نارگیل شربت را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. کف سینی به ابعاد 20*30 سانتیمتر تا لبه 5/1 سانتیمتر را با مقداری از پودر بادام بپوشانید. همچنین می توانید لوزها را داخل جعبه های باقلوا تهیه کنید. بنابراین یا میزان مواد را نصف کنید یا داخل 2 جعبه درست کنید. سپس باقی پودر بادام را با مایه شکر و سفیده تخم مرغ کاملا" مخلوط کنید و کف سینی پهن کنید. اگر مایه شل بود می توانید با پودر قند غلظت لازم را به دست آورید.
روی لوز را صاف کنید و پودر پسته بپاشید و با فشار ملایم وردنه آن را به شیرینی بچسبانید. قالب را در یخچال قرار دهید و یک روز بعد لوز را برش دهید و در ظرف درب دار نگه دارید.



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:31 ::  نويسنده : m

شیرینی خشک شطرنجی

 

مواد لازم

کره 125 گرم
پودر شکر 60 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد
وانیل 4/1 قاشق چایخوری
آرد 180 گرم
پودر کاکائو 1 تا 2 قاشق سوپخوری

 

 

چگونگی تهیه

کره و پودر شکر، زرده تخم مرغ، وانیل را با همزن برقی بزنید تا مخلوط شود سپس آرد را اضافه کنید تا مواد مخلوط شده و خمیر شود. خمیر را به 2 قسمت مساوی تقسیم کرده پودر کاکائو را به یک قسمت آن اضافه کرده و مخلوط کنید خمیر را به مدت 1 ساعت استراحت دهید و تکه های کوچکی از هر 2 خمیر را به صورت نوار باریک در آورده کنار هم قرار دهید همه خمیر را به همین شکل در آورید بطور برعکس روی هم قرار دهید، تا رنگ ها یکی در میان به صورت متضاد روی هم قرار گیرد. خمیر آماده را یک ساعت در یخچال قرار دهید سپس به صورت برشهای 1 سانتی برش داده داخل سینی فر قرار دهید. فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کرده شیرینی ها را به مدت 15 دقیقه در فر بپزید سپس از فر خارج کرده بعد از 5 دقیقه از سینی جدا کرده و بعد از خنک شدن داخل ظرف بچینید.



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:31 ::  نويسنده : m

شیرینی قیفی

 

مواد لازم

آرد 540 گرم
کره سرد 450 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری
آب سرد 2/1 و 1 پیمانه
آبلیمو 2 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ 1 عدد
کرم پاتی سیر به میزان لازم برای داخل شیرینی

 

 

چگونگی تهیه

آرد و نمک را در کاسه ای الک کنید و آب را بیفزایید و مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. آنگاه خمیر را روی سطح آرد پاشی شده ورز دهید تا کاملا" صاف و یکدست شود. سپس کره را از رنده عبور دهید، آب لیمو را بیفزایید و به شکل مکعب در آورید. حالا کره را در مرکز خمیر که به شکل + برش داده اید بگذارید و از چهار طرف خمیر را روی کره بیاورید تا شبیه بقچه بسته شود. اکنون با وردنه آنرا باز کنید و به شکل مستطیل در آورید. آنگاه چهار لا خمیر را تا کنید و در یخچال بگذارید تا در حدود 10 دقیقه استراحت کند. بعد دوباره خمیر را با وردنه باز کنید و چهار لا تا بزنید. این کار را 4 بار تکرار کنید تا کره لابلای خمیر حرکت کنید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشی شده باز کنید و نوارهایی به عرض 2 و طول 25 سانتیمتر ببرید. سپس روی خمیر را با تخم مرغ مرطوب کنید و آنرا دور قالب مخصوص این شیرینی بپیچید. به گونه ای که قسمت مرطوب آن روی قالب قرار گیرد. اکنون قالبها را در سینی بچینید و در فر گرم شده با دمای 250 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 5 دقیقه قرار دهید بعد دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد کاهش دهید و 15 دقیقه دیگر شیرینی را در فر بپزید. پس از خنک شدن داخل آنرا با کرم پاتی سیر یا خامه فرم گرفته شده پر کنید.



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:30 ::  نويسنده : m

شیرینی گردویی بازاری

 

مواد لازم

مغز گردو 1 کیلو
شکر 2 کیلو
سفیده تخم مرغ به میزان لازم
هل 1 قاشق چایخوری
آرد برنج 2 قاشق در صورت نیاز
پودر بیسکوییت 500 گرم
پودر گردو 500 گرم
شکر 1 کیلو
سفیده تخم مرغ به میزان لازم
پودر هل 1 قاشق چایخوری
2 قاشق سرکه در صورت نیاز

 

 

چگونگی تهیه

شکر و گردو را با هم پودر کرده کم کم سفیده را به آن اضافه می نماییم تا خمیری شود. بعد از چرخ گوشت مواد را رد می کنیم. مواد را در تابه ای ریخته مواد باید داغ شود. ولی باید اگر مواد را لمس کردیم دستمان احساس سوزش نکند. بعد می گذاریم مواد سرد شود. اگر بعد از سرد شدن مواد شل بود می توانیم از 2 قاشق آرد برنج استفاده نماییم و اگر مواد سفت بود می توانیم کمی دیگر سفیده استفاده نماییم.
کف سینی را کاغذ می اندازیم مواد را در قیف ریخته و با فاصله در سینی می ریزیم.
این شیرینی حتما" باید در ظرف درب دار نگهداری کنیم.



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:29 ::  نويسنده : m

حلوای آرد گندم(مجلسی)-

 

مواد لازم

آرد گندم سبوس دار 500 گرم- شکر 380 گرم- مارگارین 500 گرم- آب 2 لیوان پر- شهد 1 لیوان- زعفران سائیده شده 1 و 2/1 قاشق چایخوری

 

 

چگونگی تهیه

آب و شکر را مخلوط کرده روی حرارت قرار می دهیم بعد از جوش آمدن و آب شدن شکر، زعفران را اضافه می کنیم ودر آخر گلاب را می ریزیم و بعد از یکی دو جوش ظرف را از روی حرارت بر می داریم تا از داغی بیفتد. مارگارین را در قابلمة مناسبی می ریزیم و روی حرارت داغ می کنیم و بعد آرد را که بهتر است دو تا 3 بار الک شود را کم کم اضافه می کنیم.حرارت را کم می کنیم تا رنگ آرد کاملاً خرمایی شود در این مدت مدام مواد را هم می زنیم. تا بوی عطر آن به شام رسد. (اگر با حرارت بالا انجام شود آرد می سوزد و حلوا تلخ می شود.) سپس ظرف را از روی حرارت برداشته تا کمی دمای آن کم شود سپس شربت را داخل آن ریخته و مرتب هم می زنیم اگر حلوا کمی شل بود می توانیم تا 3 دقیقه ظرف را روی حرارت قرار دهیم اگر زیاد بماند شربت تبخیر شده و حلوا خشک می شود.
حلوا آماده است می توانیم به شکل گل رز با استفاده از سرماسوره مورد نظر درست کنیم می توانیم با ماسوره شکوفه داخل کپسول زده و روی آن را با انواع پودرها تزئین کرده می توان روی نان میکادو یا نان بستنی لایه لایه گذاشت و بعد برش زده و یا حتی می توان از این حلوا گلوله هایی به اندازه گردو تهیه کرده و بعد داخل انواع مغزها چرخاند و یاحتی به شکل رولت هم استفاده کرد.



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:28 ::  نويسنده : m

رنگينک

 

مواد لازم

آرد 500 گرم
روغن مايع 230 گرم
خرما 700 گرم
دارچين و پودر پسته به ميزان لازم
گردو به مقدار لازم







 


 

 

چگونگی تهیه

ابتدا هسته هاي خرما را گرفته سپس گردو را ميان آن قرار مي دهيم سپس خرماها را در ظرف مي چينيم سپس در تابه آرد را خوب تفت مي دهيم در حدي که رنگ آن عوض شود سپس روغن را به آن اضافه کرده وبعد روي آن را با پودر پسته و دراچين تزيين مي کنيم
 



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:27 ::  نويسنده : m
 

رولت خرما

 

مواد لازم

خرما 500 گرم
شكر درشت نصف پيمانه
آرد 3 پيمانه
پودر قند نصف پيمانه
كره 4/3 پيمانه
شير نصف پيمانه
زرده تخم مرغ 1 عدد
گردو ( نگيني شده) 1 پيمانه






 


 

 

چگونگی تهیه

ابتدا كره و پودر قند را مي زنيم تا كاملاً مخلوط شوند بعد زردة تخم مرغ را اضافه كرده شير را هم اضافه مي كنيم. آرد را الك كرده كم كم مخلوط مواد مي كنيم تاخميري به دست آيد كه به دست نچسبد. ميز را كمي آرد پاشيده خمير را صاف مي كنيم و به صورت مستطيل برش مي دهيم. هسته خرما را بيرون مي آوريم در صورت لازم پوست آن را مي‌گيريم و به جاي هسته مغز گردومي‌گذاريم.برشي از خمير برداشته خرما را لاي خمير مي‌گذاريم. خمير را اول در سفيده مي‌غلطانيم بعد گردو و شكر درشت را با هم مخلوط نموده شيريني‌ها را بعد از سفيده درگردو و شكر مي‌غلطانيم. كف سيني را چرب مي‌كنيم شيريني را در سيني گذاشته به مدت 35 تا 40 دقيقه در طبقه بالاي فر مي‌گذاريم.حرارت فر را روي350 درجه فارنهايت  ( 175 درجه سانتيگراد) تنظيم مي كنيم تا زير و روي شيريني كاملاً‌ طلايي شود( مي توانيم از پودر نارگيل و كنجد هم به جاي گردو استفاده نماييم).



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:25 ::  نويسنده : m
 

در تهیه شیرینی و کیک، از چند نوع پیمانه استفاده می شود: پیمانه یک، یک دوم، یک سوم و یک چهارم.

 

وزن یک پیمانه از مواد مختلف به قرار زیر می باشد:

مواد

وزن به گرم

1 پیمانه آرد

100 گرم

1 پیمانه پودر قند

125 گرم

1 پیمانه شکر

150 گرم

1 پیمانه روغن (جامد یا مایع)

150 گرم

* نکته :

1- پیمانه ها را همیشه با قاشق پُر کنید و هیچ گاه خود پیمانه را در آرد یا روغن فرو نکنید.

 

2- هوای اضافی داخل مواد جامد را با حرکت عمودی قاشق در پیمانه بگیرید و روی پیمانه را با کارد صاف کنید.



 

 

1- باید مواد اولیه را با دقت اندازه گیری کرد. زیرا زیاد شدن مقدار شکر، یکی از دلایل سفت شدن بیسکویت یا شیرینی است.

 

2- اگر شیرینی به مدت طولانی و با دمای بالا پخته شده باشد. سفت می شود.

 

3- برای پهن کردن خمیر بیسکویت روی میز کار، از دو ورق کاغذ روغنی استفاده کنید که مجبور به استفاده از آرد نشوید. چون استفاده ی زیاد از آرد باعث سفت و خشک شدن بیسکویت و شیرینی می شود.

 

4- اگر هنگام تهیه ی خمیر، خمیر را زیاد هم بزنید، خمیربه روغن می افتد و بعد از پخت،شیرینی یا بیسکویت خشک و سفت می شود.



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:شیرینیها, :: 19:21 ::  نويسنده : m
 

 

مواد لازم
آرد شيريني پزي  200 گرم
 
پودر شکر 50  گرم
 
کره  100 گرم
 
زرده تخم مرغ  1 عدد
 
سفيده تخم مرغ  1 عدد
 
پودر نسکافه 1 ق مربا خوري سر پر
 
آب جوش  1 قاشق مرباخوري
 
پودر بادام  100 گرم
وانيل 2/1 قاشق چايخوري
 
نمک 4/1 قاشق چايخوري
پودر پسته و عسل  به مقدار لازم
طرز تهيه
پودر نسکافه و آب جوش را با هم مخلوط کرده و کنار مي گذاريم.کره نرم شده در دماي محيط را به همراه پودر شکر و وانيل مخلوط کرده و با دور پايين همزن برقي به مدت 10 دقيقه خوب مي زنيم. زرده تخم مرغ را نيز اضاف کرده و به مدت 5 دقيقه خوب هم مي زنيم. در آخر مايه نسکافه را اضافه کرده و مخلوط مي کنيم تا مواد يکدست شود. همزن را خاموش کرده و مخلوط آرد و نمک را کمک کم روي مواد الک مي کنيم و به کمک ليسک هم مي زنيم تا خمير بدست آيد. خمير را روي سطح آرد پاشي شده به کمک وردنه 2 پر قالب مي زنيم به تعداد زوج. روي نيمي از شيريني ها به کمک برس سفيده زده شده مي ماليم و کمي بادام خرد شده مي پاشيم.سيني فر را به مدت 12 الي 14 دقيقه در طبقه وسط فر از پيش گرم شده با دماي 175 درجه قرار مي دهيم. پس از خنک شدن شيريني ها را دو به دو به کمک عسل جفت مي کنيم و با کمي پودر پسته تزيين مي کنيم

 

 



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما یاران همیشگی وبلاگ دنیا از این که این وبلاگ را انتخاب کرده اید از شما متشکرم.در این وبلاگ سعی شده تا از همه ی موضوعات مطالبی مفید قرار بگیرد.امیدوار هستم تا مورد پسند شما واقع شود و از شما دوستان تقاضا دارم تا نظرات خود را در جهت بهتر شدن این وب در اختیار من بگذارید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان
m


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 97
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 44659
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

فال امروز

Pichak go Up
تماس با ما
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت